سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه-مستربچ-پرکننده-کیفیت-محصول-را-افزایش-می-دهد؟

تردیدها یا فرضیه های زیادی در مورد کارایی مستربچ پرکننده (یا پرکننده کربنات کلسیم) در مقایسه با رزین پلاستیکی سنتی وجود دارد. با این حال، اثبات این مستربچ پرکننده از طریق کیفیت محصول، مقرون به صرفه بودن و نمودار رشد صنعت گلوله های پلاستیکی اخیراً نقش این منبع مواد را در جهان تأیید کرده است. با توجه به گستردگی کاربرد مستربچ ها به ویژه مستربچ رنگی در صنایع مختلف، در این مقاله به کاربرد مستربچ پرکننده در صنایع خواهیم پرداخت.

کاربرد مستربچ پرکننده در صنایع

مستربچ پرکننده چگونه در صنعت بسته بندی پلاستیکی بهینه می شود؟

اندازه بازار جهانی بسته‌بندی پلاستیکی در سال 2020 به ارزش 348.08 میلیارد دلار بود. پیش‌بینی می‌کنیم با نرخ رشد ترکیبی سالانه (CAGR) 4.2 درصد از سال 2021 تا 2028 رشد کنیم. صنایع کاربردی کلیدی با رشد سریع، از جمله غذا و نوشیدنی، داروسازی، و شخصی و شخصی خدمات مراقبت در منزل باعث افزایش تقاضا برای محصول می شود.

محصولات پرطرفدار صنعت بسته بندی پلاستیکی شامل کیسه های خرید، کیسه های صنعتی، بسته بندی مواد غذایی، شیشه ها، بطری ها، جعبه ها، درب های مواد غذایی و ... می باشد. بسته بندی پلاستیکی مزایای برجسته زیر را به همراه دارد:

هزینه تولید کمتر

مستربچ فیلر عمدتاً از پودر سنگ CaCO3 تشکیل شده است که نسبت به پلاستیک اولیه نسبتاً ارزان تر است. بنابراین می توانیم از آن برای به حداقل رساندن هزینه های مواد ورودی و بهبود رقابت پذیری محصولات استفاده کنیم. از سوی دیگر، مستربچ پرکننده به دلیل نقطه ذوب پایین، گرما را به خوبی هدایت می کند، در نتیجه زمان هر چرخه محصول را کوتاه می کند و در عین حال، مصرف انرژی دستگاه را کاهش می دهد و به صرفه جویی در هزینه های تولید کمک می کند.

مواد ورودی را تثبیت کنید

با توجه به مواد تشکیل دهنده اصلی نفت سفید و گاز طبیعی، تولید کنندگان بیشتر پلاستیک اولیه را از خارج وارد کرده اند. بنابراین این منجر به این واقعیت می شود که قیمت مواد اولیه اغلب تحت تأثیر نوسانات در بازار نفت قرار می گیرد. در همین حال، تولیدکنندگان می‌توانند مستربچ فیلر را در داخل کشور تولید کنند و در نتیجه در هزینه‌های حمل و نقل صرفه‌جویی کرده و عرضه ورودی را تثبیت کنند.

کیفیت محصول را افزایش دهید

روشنایی: کربنات کلسیم دارای سفیدی طبیعی خاصی است، در نتیجه به سازندگان کمک می کند تا پول زیادی را برای افزودنی ها صرفه جویی کنند تا سفیدی، هوشمندی و براقی را افزایش دهند. روشنایی مزیت قابل توجهی است، به ویژه در تولید بسته بندی مواد غذایی، بسته بندی مواد غذایی.

افزایش خواص مکانیکی: کربنات کلسیم با پایداری بالا به محصول نهایی کمک می کند تا مقاومت خمشی و ضربه ای خوبی داشته باشد و در عین حال مقاومت به پارگی را حتی در زمان کاهش ضخامت محصول افزایش دهد.

کاهش انتشار کربن

در کنار محدود کردن محتوای پلاستیک فسیلی در محصولات، کسب و کارها به کاهش آلودگی محیط زیست کمک می کنند. این امر به ویژه در بسته بندی و پلاستیک های یکبار مصرف که ما آن را به دلیل عدم توانایی تجزیه در شرایط طبیعی محکوم کردیم، بسیار مهم است. در همین حال، هزینه بالاتر مواد بیوپلاستیک نشان می دهد که مستربچ پرکننده مناسب است.

مستربچ پرکننده چگونه در محصولات پلاستیکی خانگی بهینه می شود؟

برخلاف بسته بندی های پلاستیکی، انسان اغلب محصولات پلاستیکی خانگی را با فناوری قالب گیری تزریقی تولید می کند. با این حال، تولیدکنندگان نیز از مستربچ پرکننده برای به ارمغان آوردن مزایای اقتصادی و کیفیت محصول مشابه در مواد تشکیل دهنده استفاده می کنند.

علاوه بر فناوری قالب گیری تزریقی، فناوری ترموفرمینگ محصولات مختلفی مانند فنجان های یکبار مصرف، بشقاب ها، سینی ها، جعبه ها و گلدان های پلاستیکی را تولید می کند. بر این اساس، این روش باعث صرفه جویی در زمان تولید و هزینه بیشتر از دو فناوری قالب گیری تزریقی سنتی و دمیدن فیلم می شود.

استفاده از مستربچ پرکننده در ترموفرمینگ نیز مزایای بسیاری دارد:

  • افزایش بهره وری: به دلیل هدایت حرارتی خوب CaCO3، مخلوط مواد به طور یکنواخت ذوب می شود و سریعتر روی غلتک خنک می شود. سرعت خط بالاتر به معنای افزایش بهره وری است.
  • ضریب انبساط کم: پرکننده CaCO3 حجم پلاستیک مذاب را کاهش می دهد، اصطکاک با سطح داخلی دستگاه را کاهش می دهد و بار اکسترودر و فشار سر اکستروژن را کاهش می دهد.
  • سفتی را افزایش دهید و انقباض را به حداقل برسانید.
  • بهبود شکل پذیری محصول

 

صنعت ساخت لوله های HDPE، PP و PE

لوله ها و میله های پلاستیکی از محصولات ورودی ضروری صنعت ساختمان هستند. استفاده از پرکننده های پلاستیکی در تولید به صرفه جویی در هزینه های ورودی، کاهش هزینه های تولید و بهبود رقابت محصول کمک می کند.

علاوه بر این، مستربچ پرکننده همچنین به بهبود سختی، بهبود ماشین‌کاری و کاهش زمان خنک‌سازی محصول نهایی کمک می‌کند و در نتیجه بهره‌وری و کیفیت را افزایش می‌دهد.

مستربچ پرکننده از هامون بسپار

هامون بسپار با سالها تجربه در زمینه تولید و توزیع مستربچ پرکننده، مفتخر است که یک برند معتبر در سطح جهانی با هزاران شریک در بیش از 60 کشور و منطقه است.

هامون بسپار طیف گسترده ای از پرکننده های CaCO3 را بر اساس مواد اصلی که منابع سنگ آهک طبیعی با کیفیت در ویتنام هستند، بسترهای پلاستیکی اولیه (PP، PE، HIPS، BIO، ...) و افزودنی های ویژه ارائه می دهد.

 

در نتیجه محصولاتی که به دست مشتریان می رسند همیشه مواد استاندارد هستند و برای محصول نهایی مناسب ترین هستند.

 

یک محصول پلاستیکی نهایی که به دست مصرف کننده می رسد نه تنها با کیفیت رزین اصلی تعیین می شود، بلکه به دلیل نیاز به افزودنی های مختلف است که بسیاری از ویژگی های رزین اصلی مانند رنگ و فرم را پشتیبانی و بهبود می بخشد. افزودنی های پلاستیکی یک خلاقیت موفق در جهان برای صنعت پلاستیک هستند. نه تنها نقش اساسی در ایجاد، پردازش، شکل و عملکرد پلاستیک ایفا می کند، بلکه افزودنی های پلاستیکی نیز راه حلی مقرون به صرفه برای صنعت پلاستیک هستند.

 

تولیدکنندگان از افزودنی‌های پرکننده پلاستیک یا مستربچ پرکننده برای افزودن به پلاستیک‌ها برای جایگزینی بخشی از پلیمرهای خالص گران قیمت استفاده می‌کنند و سایر عوامل را با مستربچ پرکننده ترکیب می‌کنند تا در هزینه‌های مواد خام در تولید پلاستیک صرفه‌جویی کنند.

 

دلایل تحلیل شده در زیر ثابت می کند که مستربچ پرکننده (افزودنی پلاستیک) مزایای اقتصادی عملی را برای شرکت های پلاستیکی به ارمغان می آورد:

 

قیمت کربنات کلسیم به طور قابل توجهی کمتر از پلیمر خالص پر شده است. بنابراین، جایگزینی رزین اولیه با مستربچ پرکننده، با نسبت پرکننده بهینه، منجر به کاهش قابل توجه هزینه ترکیب پلیمری خواهد شد.

سفیدی طبیعی CaCO3 به مستربچ فیلر اجازه می دهد تا به عنوان یک رنگدانه سفید عمل کند. در نتیجه به کاهش و در برخی موارد، جلوگیری از اضافه شدن مستربچ گران TiO2 کمک می کند.

مستربچ پرکننده - راه حل هزینه بهینه برای صنایع پلاستیک

مستربچ پرکننده سفید هامون بسپار

مستربچ پرکننده همچنین می تواند به طور موثر جایگزین برخی از افزودنی های کاربردی گران قیمت، به عنوان مثال، افزودنی های ضد بلوک یا ضد لغزش، به طور کامل یا جزئی شود. مستربچ سفید به افزایش طول عمر اکسترودر کمک می کند زیرا مواد افزودنی ذکر شده پیچیده تر از CaCO3 هستند.

 

استفاده از پردازنده های پلاستیکی CaCO3 چرخه تولید را کوتاه کرده و بهره وری اکسترودر را افزایش می دهد و در عین حال بار آن را کاهش می دهد و در نتیجه در هزینه های انرژی صرفه جویی می کند.

 

طیف گسترده ای از Filler Masterbatch:

پرکننده پلی اتیلن برای دمیدن فیلم، قالب گیری دمشی، پوشش اکستروژن،

 

• پرکننده PP برای گونی های بافته شده PP و FIBC، PP رافیا، PP غیر بافته، تزریق، اکستروژن…

 

• پرکننده HIPS/GPPS برای ظروف فوم PS، ورق.

 

هامون بسپار - تولید کننده پیشرو مستربچ پرکننده در ویتنام

هامون بسپار یکی از اعضای گروه Nhat Huy است. ما اولین تامین کننده ویتنام پرکننده مستربچ هستیم که صاحب کارخانه های پودر CaCO3 (Global Minerals) هستیم. بنابراین ما می توانیم به طور مستقیم بهترین منبع را برای تولید مستربچ پرکننده و بهینه سازی هزینه تولید جمع آوری کنیم. کارخانه ما مساحت 50000 متر مربع با ظرفیت تولید سالانه 160000 تن را پوشش می دهد.